Genopfrisket Mitsubishi Space Star

Få PRÊT-À-PARTIR Magasin gratis og uforpligtende hver måned, tryk her!

IMG_1174

Foto Malene Raith

”Næh, sikke en fin lille rød sag,” udbryder jeg glad og går over mod den parkerede Mitsubishi Space Star, men nøglen passer ikke.

”Det er den sorte, du skal have,” påpeger forhandleren lidt træt og peger et andet sted hen.

Nåh. Ok. Potato, potato. For også den sorte udgave af den fikse bybil, ser unægtelig fin ud med sit nye facelift.

IMG_1193

Mitsubishi Space Star er en minibil, altså nummeret større end en mikrobil, også selvom det faktisk kun er få centimeter, der adskiller den fra det mindste segment.

Vognen blev introduceret første gang i Danmark for over to år siden, hvor den hurtigt blev en dansker darlig på grund af sit høje udstyrsniveau til en fin pris, og nu er tiden så kommet til en opgradering.

Og det ses særligt på den nye front, der så absolut gør mere væsen af sig end forgængeren. Mitsubishi har nemlig spurgt kunderne, hvad de kunne tænke sig, og det har affødt en skarpere kølergrill med mere krom og markant personlighed.

Mitsubishi Space Star er også blevet en lille smule længere, og så er bagenden også strammet op med blandt andet en længere spoiler.

IMG_1206

Indvendigt er der kommet nyt betræk på sæderne, et nyt rat samt et mere enkelt instrumentbord.

Men det, der lyser mest op, er det nye infotainmentsystem. 6.5 tommer touch skærmen med navigation er nok ekstraudstyr, men det bringer unægtelig kabinen flere kaliber op i forhold til forgængeren.

IMG_1223

Jeg kører i en Mitsubishi Space Star med fem manuelle gear, og det er jeg rigtig godt tilfreds med. Sidst jeg kørte Space Star havde jeg nemlig CVT-gear, og selvom rigtig mange er glade for automatgear, så synes jeg, at vognen fungerer bedre med de manuelle gear. Måske fordi jeg ikke rigtig kan vænne mig til de høje omdrejninger fra multigearkassen.

Når jeg selv kan bestemme gearene, virker vognen mere rap og smidig, præcis som man gerne vil have det i en lille bybil, og det gør den fiks at åle sig gennem byen i.

IMG_1198

Den opgraderede bil er også blevet lidt mere stabil, og det mærker jeg på motorvejen, når jeg kører frisk til omend vognen naturligvis ikke er en raket.

Til gengæld har den en fin brændstoføkonomi, og ikke mindst fem døre og god plads på bagsædet. Heromme kan man nemt komme til børn, men to voksne kan også være med på kortere ture, uden at chaufføren skal sidde helt oppe i forruden.

IMG_1217

Bagagerummet er af samme grund selvfølgelig ikke enormt, men her er rigelig plads til hverdagsindkøbene, og skal man købe ind til fest, kan sæderne lægges ned. Praktisk og brugbart.

Og det er blandt andet det, Space Star er kendt for. Foruden al standardudstyret, som nu også er blevet udvidet med Hillassist, der forhindrer vognen i at trille baglæns med start på stejle ramper.

IMG_1230

Opgraderingen har også fået prisen en smule op, til gengæld er vognen, noget mere spiff at se på, behagelig at køre og, synes jeg, meget mere tidsvarende end den forrige populære model.

Og det uanset om man er til den røde eller sorte version.

IMG_1181

Mitsubishi Space Star 1.2 Inlead

Pris kr. 112.495 (excl. ekstraudstyr)

Hestekræfter: 80

Kilometer på literen: 24,4

Mitsubishi Space Star fås fra kr. 99.900,-

Få PRÊT-À-PARTIR Magasin gratis og uforpligtende hver måned, tryk her!

Author: Malene Raith

Share This Post On