Seriøst lettet gaderacer

Foto Opel

Jeg har skrevet om den før, men nu er der kommet nye billeder af den Astra OPC Extreme, som Opel har planlagt en mindre serieproduktion af i løbet af 2014.

O

Astra OPC Extreme får over 300 hk, lover Opel, og bliver samtidig 100 kilo lettere i forhold til den almindelig Astra OPC. Det sker takket være brug af kulfiber og aluminium til erstatning af stål flere steder på vognen. En seriøs slankekur med andre ord.

O

Bagvingen, der sørger for at vognen ikke letter fra asfalten, er fremstillet af ultralet kulfibermateriale, foruden diffuseren til optimering af luften under bagvognen, frontspoileren, motorklappen, afdækningen overmotoren, affjedringskomponenter, hjulene, luftindtagene til bremserne og hele taget.

O

Brug af kulfiber til de store hjul i stedet for aluminium har desuden lettet hvert hjul for fem kilo. Super cool!

O

Indvendig har Astra OPC EXTREME racersæder med 6-punkts sikkerhedsseler og et kulfiberforstærket rat med syninger i den gule Opel Motorsport farve.

O

Taget vejer kun 2,6 kilo mod de normale 9,3 kilo for ståltaget, forskærmene er fremstillet af aluminium og vejer kun 800 gram hver i modsætning til 2,2 kilo for de almindelige stålskærme.

O

Astra OPC EXTREME bygger på den Astra Cup racerbil, Opel har bygget til det tyske langdistancemesterskab på Nürburgring – altså racerteknologi til gadebrug.

Den ægte vare præsenteres i næste uge ved det internationale motorshow i Geneve, pret-a-partir.dk er selvfølgelig på pletten.

Det skal nok blive sjovt!

 

Author: Malene Raith

Share This Post On